Kundtjänst
Välkommen som Kund hos oss på Mikka - romerksaringar.se. Vi hoppas att du skall bli nöjd med din köpupplevelse. Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd. Vi hjälper dig gärna vid frågor om våra produkter eller din beställning!
Mån-fre kl. 10.00-16.00
Telefon: +358404806791 (På engelska)
kundtjanst@romerskaringar.se
Beställning
Beställningen görs på vår hemsida www.romerskaringar.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att skicka ett mejl till os. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.
Mikka levererar till Åland.
Betalning
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Mikka erbjuder säker betalning via betalningsleverantören Klarna. Klarna erbjuder er möjligheten att betala via faktura, delbetalning, konto, direktbank eller via Visa/Mastercard-kort.
Frakt och leverans
Leveranstiden är i normala fall 2–4 arbetsdagar från att du har gjort din beställning, räknat från dagen efter att du gjorde din beställning. Leveransavgiften för små paket med DHL Express är 99 kr, leveransen för ribbstol ingår i priset. Leveransen ingår i priset när den totala inköpen är över 1500 kr.
Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker med DHL. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.
Transportskador
Om produkten är skadad under leveransen bör detta anmälas omgående till Mikkas kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan till vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 2-4 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
Retur
Du har alltid 30 dagars returrätt för varor som du köpt via Mikkas hemsida. För att kunna returnera produkten ska den vara i nyskick – i samma skick som när du köpte den – och ligga i originalförpackningen.
Så här gör du när du ska returnera en vara:
1. Kontakta vår kundtjänst via mail. Före returen kommer vi närmare överens om detaljer kring leveransen.
2. Packa varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt till det som varan levererades i till dig.
3. Returnera varan till Mikka med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.
Returfrakten för ribbstolen är 600 kr och för andra produkter 300 kr. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.
Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.
Vi rekommenderar dig att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett orsaken till returen.
Information om företaget
Mikka Ab
Org.nr 502078-0754
Kaipionsivu 5
37570 Lempäälä